2009-01-09

Orka...

Fredag som det är borde det vara en underbar dag, sista arbetsdagen för veckan, fick veta att en ny bekantskap till mig har fått jobb...det roliga med det (förutom pengar så klart) är att han ska jobba som lärarvikarie på högstadiet...och ska börja (om han nu inte skojade med mig...är ju lättlurad..)på måndag med att hålla i sexualundervisning...så underbart att jag höll på att flina ihjäl mig på vägen till gymmet efter jobbet...lycka till säger jag bara=)..

Väl på gymmet så börjar det väl ganska så bra, men efter ett tag...: killen jag tränar med berättade att han köpt guitar hero, Lena frågar glatt när hon får komma och leka lite...får till svar: vet inte, har en sambo som är ganska upprörd på dig...Lena tänker..hmm...vad kan jag ha gjort??... Då säger han att jag har sagt till henne att jag tycker att hon är patetisk...tappade hakan något, men plockade upp den ganska så snabbt, kom ihåg att min "sambo" sagt att hon berättat det för honom med... Det vackra i det hela är att jag ALDRIG sagt det, skulle aldrig göra det heller...nog för att jag är känd för att slänga ur mig allt jag tycker och tänker men jag är inte elak...inte så tanklös...och eftersom jag inte tycker att hon är det så är det ännu mer osannolikt att jag sagt det..(ännu mer osannolikt än ALDRIG...sug på den ett tag...) Det som hon måste ha tolkat på detta sätt var detta:

Eftersom de vet att jag inte har så mycket socialt liv här i Götet var hon snäll och sa något i stil med: Du kan ju komma hit och pyssla lite (ni vet sticka, göra grejer med händerna...sådant)...Lena svarar på sitt spontana sätt: Ser det ut som jag pysslar??...tänkte inte mer på det, efter 5-10 minuter säger jag även att jag önskade att jag var händig men att så inte är fallet...Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan få det till att jag tycker att hon är patetisk...jag tyckte mer att det var gulligt att hon bjöd hem mig...

Har upptäckt att jag är lite känsligt för sådant här, började faktiskt gråta på gymmet...pinsamt, här tror man att man fått en vän, så går hon runt och tycker illa om mig...och jag har inte fattat det...lyckades samla ihop mig tillslut så jag orkade träna färdigt i alla fall... Fattar inte varför jag är så jävla lätt att trycka ner..och ihop...varför jag bryr mig...men det gör jag.

Tur att jag efter gymmet gick till Michan o Camilla, var tydligen idag det var tacos, goa tjejer det=)..puss på er...

Ska försöka tuffa till mig...löfte för nästa vecka...och jag kanske får ta och be min gymkompis sambo om ursäkt, trots att jag inte gjort det jag är anklagad för...orka...annars kan jag gråta lite till och sluta umgås med båda två, det är väl ett vuxet sätt att lösa problem på?

7 kommentarer:

  1. Hej...
    Ja jag e upprörd för att du sa: "ser jag ut som en som pysslar?? gud va patetiskt att sitta hemma själv och pyssla!"
    Jag trodde oxå att jag fått en vän men blev väldigt förvånad när detta hoppade ut ur din mun! säkert så att du inte menade det så, men så sa du om du nu glömt det!?
    Jag uppskattar inte sådana grodor när jag bara ville vara snäll och att du skulle komma över och slappa! =(
    En ursäkt e inget jag vill ha, bara att du kanske kan tänka dig för så det inte hoppar ut nått liknande igen då jag är MYCKET kännslig för tillfället.
    Och du är allid välkommen hit!
    I dag hade jag bara en jätte dålig dag och ville inte träffa någon...
    Hoppas du får en god natt och att vi ses snart!
    Kram Emelie

    www.tyratyra.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Svar:...det första stämmer, det andra: gud vad patetiskt att sitta hemma och pyssla stämmer inte, något måste ha tolkats fel där...jag ska vara helt ärlig, vill inte komma hem till någon som inte har ett bättre öra än så. Jag känner mig själv, jag är INTE en elak människa och det där är en grymt elak kommentar som jag påstås ha sagt. Som jag sa till Daniel, jag har lite för hög IQ för att säga så till folk.

    Inte mycket jag kan göra åt det, orkar inte bråka med folk över skitgrejer, och jag vet att du kanske inte mår så bra...det är dock inget som du har ensamrätt på...

    Och grattis, det är andra gången du fått mig att gråta, måste vara rekord för en ny människa i mitt liv...

    Också kul att veta så här i efterhand att du gått runt sedan mitten på december och tyckt illa om mig och inte sagt något om det...

    Jag ska inte störa er mer, ska umgås med människor som jag känner väl, som vet att jag inte är grym..men det var ändå kul att träffas, har haft trevligt när jag varit hemma hos er.

    Sköt om er.

    SvaraRadera
  3. kan ha fått en uppenbarelse när jag låg i badkaret...kan det vara så att jag sa att JAG skulle vara patetisk om jag satt ensam hemma och gjorde detta??...För ett: om vi var två skulle ordet "ensam" inte passa in...och två: Om jag gjorde det ensam hemma skulle det vara ytterligare ett sätt för mig att undvika att leva i "den verkliga världen"...jag är grym på att sitta hemma ändå...

    Så kan det vara, den enda människa jag är riktigt elak mot är nämligen mig själv...

    Lena säger...jag gör en höna av en fjäder...

    SvaraRadera
  4. Det finns en anledning till att jag inte frågat dig va du menade och det är att vi inte har träffats och att jag inte visste att du hade en blogg förens igår!
    Jag är inte en person som hittar på saker om andra, utan det va så jag hörde det precis så som jag sa!
    Om jag inte hörde att du sa jag innan och menade dig själv så vill jag be om ursäkt!
    Jag vill absolut inte få dig att bli ledsen!
    Och jag vill absolut inte att du ska tro att jag snackar massa skit om dig för det gör jag inte!
    Jag tycker du verkar jätte trevlig och go i vanligafall och vill inte att du ska tro något annat!!!
    Och som sagt menade du dig själv så hörde jag fel och vill i så fall absolut be om ursäkt!

    Sen om du inte vill ses mer så tänker inte jag tvinga dig!
    Men tycker att det skulle va trist om det är ditt beslut!

    Missförstånd händer och detta känns som att det verkligen blev en höna av en fjäder och det va absolut inte meningen...
    Ville bara veta vad du menade.
    Och varför du sa så till mig.

    Men det känns klart nu....

    //Emelie

    SvaraRadera
  5. Ja, vi lämnar det låångt bakom oss tycker jag...Och du har inget att be om ursäkt för...alla kan missförstå saker...(till och med den allvetande Lena...) Men om du tycker jag säger något konstigt fråga mig "vad (fan) menar du?" så slipper vi missförstånd framöver...Jag glömmer ibland att alla inte "pratar Lena".

    SvaraRadera
  6. Ja vi e tjejer!
    Långt bak e det stoppat! =)
    Kram Em

    SvaraRadera