2008-06-04

Stackars Lena

Att dricka alkohol har aldrig varit min grej, tycker att fulla människor är äckliga och framförallt finns det inget mer oattraktivt än en full tjej. Ändå är detta en sysselsättning som återkommer med jämna mellanrum. I helgen hade jag den ultimata bondefyllan (passande eftersom min dialekt tydligen låter som jag borde gå i ett par gummistövlar på en åker). Måste tillägga att jag hade skapat grymma förutsättningar för det utfallet med genom att inte äta eller dricka ordentligt under dagen...vill även skylla på värmen och att något drickbart dök upp framför näsan på mig utan att jag behövde göra något...(se vad bra det går att förneka att man själv skulle vara den stora orsaken då man lyft armen till munnen och svalt eländet..)..

Lena gick inte in i dimman...hon gick in i väggen... Lyckligtvis har jag glömt större delen av vad jag gjorde och sa, men vissa "glimtar" kommer tillbaka och får mig att slå handen för pannan, ganska konstigt att göra så när man sitter själv... kommer inte ihåg hur jag tog mig hem, att det inhandlades mat eller om jag gick för egen maskin (eller om någon bar mig...i det tillståndet är det ett smärre mirakel om jag kunde gå själv...otur!)

Roligt var i alla fall att synden som bekant straffar sig själv...på söndagen satt jag dubbelvikt över mitt skrivbord på jobbet, lite märkligt att jobba i fosterställning men det fungerade...skakade som en rädd kanin från när jag började fram tills dess att det var en timme kvar till att jag skulle få åka hem till min sköna säng... Att gå dubbelvikt med uppknäppta jeans på jobbet är något som jag rekommenderar varmt...om man vill få sina arbetskamrater att skratta...

Nu är kroppen hel igen...väntar bara på att psyket ska återställas...inte bra när den bild man har av sig själv som en "bra och ordentlig" människa får sig en rejäl omgång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar