2008-06-19

I natt...

Körde jag hem en vän efter fotbollen. Åkte genom centrum och mitt i vägen låg det en påkörd stackars katt (död). Kan inte fatta hur människor kan låta bli att stanna när de kört på någons älskling... Vi parkerade bilen och jag tog halsbandet av katten, varken jag eller min kompis ville ta i det döda djuret (precis som att den skulle börja leva igen eller något)... Men tillslut bestämde vi att vi inte kunde lämna den mitt i vägen och min vän virade in den i min tröja och bar bort den.

Jag hade glömt mobilen så vi fick åka hem till mamma och pappa för att kunna ringa till ägaren, det var INTE ett roligt samtal att göra kvart i tolv på natten. Sedan åkte vi ner igen med halsbandet, då jag frågade ägaren om hon ville ha det tillbaka (jag vet att jag hade velat det om det varit någon av mina katter).

Kan väl säga att jag gråtit floder i natt... Hoppas att denna dag bjuder på något som är bättre/trevligare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar