2008-06-15

När matjorden i fickorna tar slut...

Jag har haft ett grymt flytt ett tag. När jag varit i affärer och handlat har jag hittat saker jag faktiskt vill ha och passar i... Jag har nyligen haft en vecka ledigt och hade strålande solsken under tiden. Allt flöt på!

Nu har det definitivt ändrats...

Som jag tidigare skrivit så har jag bokat om min biljett till Polen i sommar så att jag måste tillbringa en HEL vecka där... vad ska jag göra en hel vecka Polen??...

Min ena katt Qrre bestämde sig under gårdagen för att det var en bra idé att ha blod i ögonvrån och ovanligt mycket "skräp" i ögat... Matte Lena fick ringa jourhavande veterinär som tyckte vi skulle komma in eftersom allt med ögon är akut...(och jag fick ju en mindre hjärtattack...målade fan på väggen och trodde att jag skulle få komma hem med en enögd katt som nu skulle få heta piraten)... En resa till Karlstad och cirka 1 timme i väntrummet senare kunde man konstatera att det inte var något fel på min lilla älskling och vi fick åka hem...2000 kronor fattigare... Jag har nog blivit en av de där människorna (läs: gamla tanter) som inte har något bättre för sig än att störa veterinären med allt...

När jag kom till jobbet idag efter kvällens och nattens trauma så var jag väl kanske inte i helt fin form. Tog min kopp som var halvfull med kaffe (en dryck som jag inte dricker så ofta men jag hade gjort ett undantag) och tappade den jäveln rakt i golvet...kaffet studsade upp som en hagelsvärm och prickade mig på diverse ställen bland annat min rosa tröja ända upp i halshöjd...golvets normalt gråa heltäckningsmatta blev fint färgad...och jag fick byta ut lite kuvert på brev som jag skulle skicka...KUL...

Så nu eftersökes ny matjord...är det någon som kan dela med sig??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar