2010-05-11

Jag är en dålig människa..

..säger att jag ska uppdatera bloggen oftare, men gör det inte.. Så mycket var mitt ord värt i detta sammanhang...

Vad har hänt sedan sist då?...

Jag har varit på min första styrkelyftstävling genom tiderna. Min vän Darias man tävlar nämligen i denna sport och nu var det EM i Köping. Bestämde mig för att köra dit efter jobbet då Köping bara ligger ca 10 mil från Karlskoga...tittade lite snabbt på en karta som visade vägen till hallen, sedan drog jag... Väl framme i världsmetropolen lyckades jag ändå köra fel och tog en sightseeing tur i centrala Köping... och där stod de, de största kändisarna som Svea Rike någonsin kommer att se, Tobbe "är det inte kaffe snart" och Linda Hammar... Blev helt lycklig i själen av att se dem, så söta de är=)... Tillslut lyckades jag dock hitta rätt, med hjälp av några ortsbor och en vän på telefon som guidade... Stor framgång! Kan nämna att herr T vann ett delmoment, kom 3:a i ett annat bara bänken som gick lite sämre enligt min mening, men vad vet jag om denna sport? Nichts! Duktig är han i alla fall=)

Jag har börjat träna på nya gymmet här i K-hamn med, is nice... Tränar som ett djur, både kick-box, gym och promenader...tänker "jag ska faaaan gå ner i vikt"... men sedan äter jag så sjukt mycket...så vikten ligger still... Nu får det vara slut med all denna mat och allt godis... 3 kilo ska bort, gärna omgående...hmm fettsugning??=) Näe, givetvis inte... men ibland blir man så arg på sig själv... att ständigt falla för frestelser, illa!!

Jobbet flyter på som vanligt med undantag från imorgon då jag ska ner till Lund för möte med en av företagets klienter... Ska bli skönt att få se dem öga mot öga, det kommer även att vara deltagare från danmarkskontoret...så får hoppas att mitt språköra är på alerten...vill ju inte bara stå och le som ett fån och säga jaa, uhmm jaa, hmm, nää=)... Detta kommer att äta upp hela dagen för mig imorgon...åker 06:35 och är hemma strax före 22 på kvällen...kommer inte ens hinna träna ju :(... Ja, ja...jag kan ju alltid sova på tåget när jag åker hem=)..

Ikväll ska jag slåss igen, Kick-boxpass med älsklingskarin... det är grejer det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar