2010-05-12

OMFG...

Eller hur man nu ska uttrycka det...

Lena har haft en eminent dag... så in i helvete trevlig och angenäm, framförallt inte bortkastad!

Idag åkte jag ner till Lund för att möte en av företagets klienter samt några kollegor från vårt systerbolag i Danmark.. Fick dra hemifrån vid 06:10 för att hinna med tåget som gick 06:23 i morse...så långt allt väl, hade till och med ansträngt mig och satt på mig kavaj dagen till ära!.. Beräknad framkomst i Lund var ca 11:35... vid 10:30 ringer en av mina arbetskamrater och säger att hon har dåliga nyheter... Lena tänker what??... Sedan säger hon att hon tittat på mina mail och 16:27 igår hade jag fått ett där det stod att mötet blivit inställt pga sjukdom hos någon av deltagarna... Var ju inte direkt så att jag kunde säga till tåghelvetet att vända... Tillhör det inte god ton att ringa och meddela sådana här saker? Jag slutar på jobbet 15:15 varje dag... Borde man inte säkerställa att meddelandet gått fram?... Började garva lite lätt och min arbetskamrat bad om ursäkt... hon kanske trodde jag skulle skjuta personen som kom med tråkigheterna...men sådan är jag inte (hon är för söt tycker jag=))... Det var ju bara för Lena att hänga med tåget till slutstation... Försökte boka om biljetten så att jag skulle kunna ta mig hem tidigare med...men se, det gick inte! För alla tåg var fulla... mother F****R... Spöregnade gjorde det med där nere så det var inte direkt så att jag blev sugen att gå runt i stan heller...satt på tågstation (med undantag från en snabb sväng till Pressbyrån för korvinhandling....blev ju lite hungrig...och en liiiten sväng runt närmsta kvarteret när det slutat regna).. Slutade med att jag köpte mig en tantsnusknovell och läste mig till en trevlig träsmak i baken.. 15:28 var det äntligen dags att åka hem... och hem kom jag 21:05...JAY!

Vad kan man säga om detta då?... Hmm, lita aldrig på en dansk?... Trä äter sig sakta men säkert in i baken vid stillasittande... Detta är en dag som jag aldrig kommer att få tillbaka... Jaja, jag dampade inte ur i alla fall, så lite tålamod måste jag ju ha=)...

3 kommentarer:

  1. Va!? Gillar du en på jobbet?? ;P

    Men, du hade ju faktiskt chansen att traska runt och shoppa lite på betald arbetstid? och den tog du inte?? hehe

    SvaraRadera
  2. Jag gillar många av mina arbetskamrater, hon ligger klart i toppen!...

    Hmm shoppa på betald arbetstid..om man hade en lön som tillät det så...oo bittert! Sedan att komma hem kl 21 istället för vanliga 15:45 är inte kul någonstans när det inte gett något!

    SvaraRadera
  3. men lilla gumman, vi tyckte synd om dig iaf...<3

    SvaraRadera