2009-02-08

Åter i Höla

Har jobbat en vecka nu på TCMS och det känns väl helt ok... har redan hunnit med att jobba cirka 12 timmars övertid...(skönt att vara tillbaka...eller??)...satt på jobbet mellan 08-18 igår lördag...gick ner massor med godis i magen...nästan så att jag mår illa idag med... det sjuka är att jag trots denna övetid inte kommer upp i den grundlön jag hade i Götet..känns väl inte lika kul... Fast inga pengar i världen är värda att må så dåligt för som jag faktiskt har gjort... Tror inte att ens mina vänner förstår hur illa det varit, Lena är ju en tuff tjej som klarar det mesta... De kanske tycker att det är ett litet problem när jag berättat för dem, de kanske inte förstår att sådana saker (som det som inträffade där) förändrar en människa i grunden... Men samtidigt känner jag att det är en "bra" erfarenhet, för jag kommer aldrig mer att ta skit från någon i arbetslivet...

Tittade på melodifestivalen igår...tyckte att förvånansvärt många av låtarna gick att lyssna på... brukar vara max en som inte gör hål i öronen på lilla mig... Tycker dock att Petra Mede (eller vad hon nu heter..) var lite fööör mycket...ingen katastrof men alldeles för överdriven... Bäst på hela kvällen var dock när den äldre mannen sjöng, han som satt på en stol med en käpp...(kommer inte ihåg vad han heter..).."Alla har glömt..." Jag blev så fruktansvärt rörd att jag faktiskt började gråta...och rätt så ordentligt med... Jag förstår inte varför jag ska leva mig in så i allt...

4 kommentarer:

  1. Freddie Wadling var det visst han hette...

    SvaraRadera
  2. Hej Enen!

    Du tyckte ju iaf att Henrik Dorsin var riktigt bra =) Även om jag vet att du älskar ett annat av hans verk mycket mer....

    Vänliga

    Tobbe

    SvaraRadera
  3. ...menar han "korv i ugn"??:)...jaaa... jag skrattade så jag grät när jag såg den för första gången...:)

    SvaraRadera
  4. Börjat uppskatta schlager, säker på att du inte förändrades mer än du tror i Götet? Eller har du bara blivit lite äldre? Tur att det inte syns iaf (eh, menar inte att du ser ut som en bebis, även om din hy är sån.. :-p )

    Skönt att du tog rätt beslut och åkte hem igen. Var ju ohållbart på det där jobbet. Nu tycker jag du ska ta dig till Östkusten istället, här är allt MYCKET bättre =)

    Kramar

    SvaraRadera