2008-09-25

En kort historia...

...om den självmordsbenägna tvestjärten som jag har döpt till Doris...

Alla som känner mig vet att jag har värsta insekts- och krypfobin... en dag hittade jag en tvestjärt i katternas matskål... självfallet kommer ett högst besynnerligt ljud ur Lenas strupe, kan nästan klassas som ett skrik.... petar upp Doris ur skålen (självklart med hjälp av ett lååångt tillhygge) och hon försvinner snabbt iväg (stor var den jäveln med..)..Tänkte inte mer på det, men häromdagen när jag bytt vatten till kissarna vände jag mig bort i två sekunder sedan låg Doris där och simmade...Lena äcklas av tanken att något alls plågas, detta gäller även satans avkomma Doris, så hon petar upp henne ur vattnet, funderar en stund på att slå ihjäl henne...men icke...kunde bara tänka på hur äckligt det är att mosa något...så jag fixade det inte...Doris smet iväg igen och gömde sig i en springa... en dag senare låg hon åter i vattenskålen (och jag räddar henne en gång till) och simmade...

Summan av detta blir: 1, Doris vill dö alternativt så är hon extremt renlig; 2, Lena är patetiskt blödig och behöver någon som räddar henne från världens alla "faror"; 3, WHAAAAT?!?!?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar