2010-08-24

Snart

... är äntligen semestern slut så jag kan börja på mitt nya jobb och tjäna lite pengar... Ringde lönekontoret på mitt gamla och frågade hur de räknade ut min slutlön... Fick till svar att jag denna månad endast skulle få min grundlön minus de dagar som jag inte är anställd... fuck it säger jag bara... kan de inte ta och avsluta allt på en gång så jag har råd att handla lite mat med... Fick en härlig räkning till igår på innebandyträningen... Inte helt oväntat, men ändå... Nu är jag uppe i 12 000 kronor som ska ut denna månad... Tack gode för mamma o pappa som lånar ut lite peng till sitt stackars barn... Stackars barnet som är 28 år gammalt och ännu inte kan sköta sin ekonomi själv... Får väl skylla på att jag är i byta-jobb-skarven... Snart kommer det att bli bättre...men orka vara helt medelslös denna månad som kommer... storkok och buss/tåg till jobbet blir det... September månad kommer att bli lite som min semester (fast med jobb)..det blir äta, träna, jobba och sova...något annat har jag inte råd med... Yyyyl!.. Okej, nu har jag gnällt färdigt..=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar