2008-05-24

Ånnaboda

Att åka iväg med jobbet på lite aktiviteter kan faktiskt vara kul...ibland.

Igår var vi på ett ställe en bit utanför Örebro för att delta i, som de sagt innan vi åkte iväg, ett "fångarna på fortet men i skogen". När jag fick höra detta tänkte jag att det skulle vara sjukt kul att hänga och slänga i träd och gå på linor över vatten, så jag bestämde mig för att jag skulle åka med.

Vi åkte gemensamt med buss från vår arbetsplats, jag var nykter då jag skulle köra hem efteråt. Kan kanske tycka att fysisk aktivitet av detta slag och alkohol inte riktigt hör ihop men det var ändå många som drack och jag önskade vid flertalet tillfällen under kvällen att jag var en av dem. Det började med att bussen åkte fel ute i skogen så vi hamnade på en skjutbana. Det är underbart när en stor fet buss ska vända på smala grusvägar...Det visade sig i alla fall inte vara busschaufförens fel då han fått en vägbeskrivning som inte stämde...och när några av tjejerna försökte få tag på guiderna så fick de bara telefonsvarare till att börja med...Lena med sin "hur svårt kan det vara" personlighet började grina ihop, kämpade en stund med att inte visa det men gav upp.

Efter dryga 30 minuters försening kom vi i alla fall fram. Vi möttes av två kvinnor, som såg ut som magra män, vilka skulle ta hand om oss under kvällen.

Det var mycket mer "tänka grejer" än fysiskt krävande stationer ute i skogen. Stationerna skulle vi hitta med hjälp av en kass karta...och varför i helvete hade ingen talat om för Lena att det bor mygg i skogen?! Uttrycket "jag har fått kli" har nu mer en ny innebörd...fick i alla fall nöjet att ha min chef i mitt lag, nöjet att se henne full...härliga tider!

Idag har jag ont i mina kassa knän till följd av denna superba skogsvandring, hoppas att någon tycker synd om mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar