2009-12-28

Jag trodde jag var ett lejon...

...men det är bara att inse att jag är född i oturens tecken...

Denna underbara måndag var jag tvungen att åka till jobbet igen efter lite härlig ledighet... Eftersom jag inte ville missa bussen så stod jag ute i god tid och väntade, men på grund av bedrövligt väglag var bussen naturligtvis försenad...cirka 15 minuter...KAAALLT...

Jag blev ganska så förvånad när bussen, istället för att stanna, körde vidare utan att plocka upp lilla mig...YYYYL vad irriterad jag blev... Måste bara fråga hur svårt det kan vara att se en människa som står vid en stolpe full med reflexer svingandes en ICA-påse?... Ska tilläggas att det var massor med snö omkring mig (för den som inte tittat ut de senaste dagarna..) så jag syntes bra i mina svarta och blå kläder i gatlyktans sken... Fy fan, hur svårt är deras jobb egentligen? INTE ALLS, visst fyller de en viktig samhällsfunktion, men det är inte avancerat...verkligen inte...

Värmlandstrafik fick sig ett lite småsyrligt klagomail från mig där jag yrkar på ersättning för att min pappa fick masa sig upp och köra mig till jobbet... Får väl se hur det går med det... Skrev även att jag hoppades att de skulle ta upp det med berörd chaufför så att han inte skulle sova sig igenom ytterligare en körning...

Är väl bara att erkänna att det gått troll i mitt pendlande för tillfället, behöver jag tillägga att jag avskyr att åka kollektivt av hela mitt hjärta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar