2009-06-17

Djur på semestern...





Alla som känner mig vet att jag hatar insekter...första natten på mitt rum (där jag sov i all min ensamhet..) hittade jag en enorm best...var visst en kackerlacka...jeeeezzz vad äckligt... Låg vaken halva natten och lyssnade efter den, som tur var försvann den under en dörrspringa och natten var räddad... 3 nätter senare hittar jag en mer avlång och mycket otäckare best som springer på väggen bredvid min säng...kastade en vattenflaska efter den (inte på den...uhh..tänk om den blivit mos...bläää).. efter en liten stund ramlade den ner från väggen sedan hörde jag klick, klick, klick på golvet i flera minuter innan den försvann...gissa om Lena var kallsvettig...

Har även cirka 40 myggbet över hela min kropp... Egyptiska myggor är inte som de slöa vi har i Sverige...våra mygg är lååångsamma och låter som ett halvt flygplan när de kommer, så det är inte så svårt att upptäcka dem innan det är försent... Egyptiska är snabba, ljudlösa och sticker gärna fler en en gång innan de är nöjda...

Lite trevligare var det att se delfiner och fiskar...och rida på Dromedaren Willy.

1 kommentar:

  1. Hade velat se bilder på insekterna för att se att du inte överdriver.

    SvaraRadera