2008-12-10

Jag måste...

...skaffa glasögon...ser dåligt och nu börjar jag få huvudvärk med...fanå vad illa, åter till att vara brillorm... En av mina vänner sa att det skulle komplettera looken som kontorist/sträng fröken, motsvarande en fantasi han har eftersom jag har ganska strikta kläder på jobbet... Lena hon får andra bilder i huvudet...

När Lena var liten hade hon rosa glasögon (som var moderna på den tiden)...och inte nog med det, hon hade under en tid på lågstadiet en lapp för ena ögat..Detta i syfte att träna upp synen på det andra..(fröken är halvblind på ena ögat..)...Kan säga att det var rätt så läckert...Fina barndomsminnen man har... Om jag blev mobbad för detta det vet jag inte, var nog för naiv och egen för att inse när andra försökte vara elaka...

I helgen blir det en tur till Gnosjö för att besöka min väninna som gifte sig i somras, illa att vi inte träffats sedan bröllopet... Sjukt kul ska det bli i alla fall, bara hänga gäng med hennes katter och snacka om stort och smått...Nackdelen är att jag ska åka tåg dit, jag hatar kollektivtrafik och saknar min bil som står hemma hos föräldrarna och rostar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar