2008-11-16

Ovanligt händelserik lördag...

Igår måste jag ha fått någon form av ryck...var översocial. Först en tur till Michan, alltid lika trevligt, för att sedan åka iväg och titta på när hennes sambo spelade plast (läs: innebandy)... Det är helt otroligt vad sugen man blir på att damma av gamla klubban och börja köra igen, men det är inte aktuellt just nu...fast tanken finns där...slutade i och för sig för att jag började känna mig för gammal men om det är ett lag med "rutinerade" spelare skulle det nog kunna fungera... Matchen Pixbo-Karlstad slutade 5-3, dålig tillställning..var likt en division 2 match fast med högre tempo... Domarna såg inte ut som de hade tränat på flera år heller, lite smygfeta och med riktigt dåligt löpsteg...jag hade förväntat mig att domare i elitserien skulle vara vältränade så de kunde hänga med bättre i spelet...jag hade fel...

På kvällen blev det fest hos en annan vän till mig...jättetrevligt, fast när vi gick ut så var det inte lika kul...inte för mig i alla fall, sällan har jag skådat så många äckliga människor på liten yta, som om världens alla avskum samlats på en och samma plats, sunkiga lokaler, överfyllt med människor och jag svär på att det var jag och max 3 personer till där inne som hade annan färg på kläderna än svart...fast de som hade vitt/rött hade istället svart hår och kraftigt smink... Det första som hände på stället var att Lena, sin partyblåsa trogen, sökte upp kön till toaletten...när jag står i kön hör jag hur en blekfet svarthårig brud lättade sitt hjärta för en ny bekant...(antar det eftersom det inte verkade som den andra lilla tjejen hade hört talas om det de pratade om tidigare i sitt tragiska lilla liv)...hon berättade om hur hon knarkat bort åren mellan 16-19 och hur hon hade kommit hem till sin mamma och kommit på henne med att läsa hennes dagbok...då hade hon sparkat sin mamma så hårt i ländryggen som hon bara kunde...varpå den andra cp-bruden säger "ja...man gör bara inte så"..."läser någons dagbok"...ehhh?!??!?...kan kanske vara så att man inte sparkar människor i ryggen!??!...eller har jag fel..?!?

Är inte ofta som jag går in på ett ställe och känner att jag är bättre än alla dem som är där...jag tycker inte om dryga människor som sätter sig själva på höga hästar, fallet kan bli jävligt långt...men trots det så infann sig den känslan, jag skäms lite för det men samtidigt ligger det visst mått av sanning i det och jag kommer ALDRIG sätta min fot där igen.... Har inget alls mot rocktjejer och killar, så länge som de har något innanför pannbenet...och alla får se ut precis som de vill...men igår dömde jag ut dem hårt...kanske beror på de svettiga, sunkiga lokalerna eller på att jag hörde de konversationer som jag gjorde, eller kanske på att jag gjort misstaget att ha ett rosa linne på mig...snacka om att sticka ut i folkmassan...

4 kommentarer:

  1. skönt att höra att du överlevde kvällen iaf!
    Gbg kan vara farligt vännen!

    SvaraRadera
  2. Heter det inte Superligan.... ;o)
    Vad har du för kompisar förresten om drar med dig till en hårdrocks-club!?? ;P
    Kram

    SvaraRadera
  3. Freddie...det är DAM-innebandy som jag varit på...kontrollera fakta innan klagomål :P...tror han inte på mina ord kan han gå till www.innebandy.se och kontrollera...

    SvaraRadera
  4. Haha va roligt det är allt läsa din blogg!! Du är såå cool!
    Hoppas allt är bra annars o att du trivs i Göteborg!
    Kram

    SvaraRadera